För att verka avspänd och tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då vis. Källa: Nalle Puh



22 sep. 2010

yes


Dagens bild. Mej i roshavet i somras. Wake up and smell the roses! Things are going MY WAY!

ibland blir det som man vill. Åh, vad skönt. Ropa inte hej och hoppa rakt ned i ån, cyniskt och fel fel fel! VRÅLA och hoppa som en duracellkanin! Här går det MY WAY! Jag fick platsen på dagehemmet stjärnan. Vilde-von-Viggo trivdes som fisken, eller ja som Viggo i vatten. Han fick bra kontakt både med dagmamman och dagpappan och alla barnen var så snälla och söta! "hejdå lilla Viddo" ropade de efter oss när vi skulle gå... Han lekte och busade och "pratade" hela tiden. Så det kommer gå hur bra som helst. hans inskolning börjar den 1 November. Tanken är (vi fick själva bestämma hur vi ville ha det) att han skall inskolas på en vecka... Vi får se, men har en vecka till "på stand by" om det inte går. Tror vi behöver två timmar så e han klar haha.

Dessutom SÅ FICK JAG JOBBET!!! YES YES YES!!!!!!!

Fick dessutom en liten löneförhöjning direkt vid anställning (jag hade begärt en summa, men fick mer...) och, visade det sig, goda utsikter för vidare avancemang inom förskolan om jag vill... mer om det när jag vet mer om det.
Så nästa vecka skall VildeViggo och jag göra en liten utflykt (hon ville träffa Viggo) och skriva alla papper och sådant "så jag kommer in i lönerullarna" ordentligt.
Som sagt så börjar nu herr Korvskinn hos Lena den 1 November, jag jag börjar jobbaa en vecka senare. Hon var schysst och förstod att jag ville vara med på inskolningen. De tar in en vikarie tills jag kan börja som hon uttryckte det. Ville helst att jag skulle börja idag sa hon, men nope. Måste ju vänta tills lilleman har någonstans att vara ju!

Så woop woop till mig! Hoppa hoppa hoppa! Fan vad kul!

6 kommentarer:

  1. Wiiiiiihoooo! Det gjorde du bra! ;) Puss nöff / Grisen

    SvaraRadera
  2. Sa ju att det skulle gå vägen ...Måste tro att det ska gå.Från Faster Jaja

    SvaraRadera
  3. Supergrattis till er!! Både jobb och dagmamma! Vilket flyt. Skönt att få jobb på hemmaplan också. Ha en härlig sista månad hemma nu. Ta vara på varenda dag.

    SvaraRadera
  4. Grattis till det nya jobbet och till daghemsplatsen!
    Du får gärna berätta senare vad du menar med vidare avancemang! Har de senaste dagarna fått sagt till mig att jag skulle passa till att avancera lite, så jag är lite nyfiken!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du e så himla duktig - jag blir stolt som en tupp (nej höna!!) när jag hör o ser hur du tar dej fram i livet! Kramisar o lääääängtar efter er / mamsi

    SvaraRadera
  6. Bellebus! Nu var det längesen du skrev ngt igen! Hoppas att ni får en underbar helg, de blir mer speciella igen med föris/dagmamma och jobb.
    kram på er!

    SvaraRadera