För att verka avspänd och tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då vis. Källa: Nalle Puh



14 sep. 2010

puh!



dagens bild: snart är det slut med sånt här hemma-mys hela dagarna... Back to reality!

Jo, det gick bra! Intervjun på förskolan. Pust! Egentligen är det ju löjligt att vara så nervös, men jag var faktiskt mest nervös över att jag inte skulle känna mig nöjd efteråt. Att jag skulle gå därifrån svärandes över att "jag borde sagt det" o.s.v. Men jag känner att jag gav en bra bild av vem jag är och hur jag arbetar, och mer än så kan jag ju inte göra? Vill de inte ha mig, så är det ju inte någon som mig de letar efter, och då vill jag ju ändå inte arbeta där. Jag kan bara sköta mitt jobb på ett sätt, vara mig själv. Men kollegor och chef var trevliga, och de verkar vara ett roligt gäng som hittar på grejer och är kreativa och älskar sitt arbete. Perfekt! jag jämför ju hela tiden med Pipis men det kan man ju inte heller göra... Jag kan inte ha så lång resväg, så är det bara. Kommer att sakna mina kollegor där, men får väl pallra mig in till Söder och hälsa på lite... Men Sagan är faktiskt väldigt olika Pipmakaren vilket känns bra på ett sätt. Tanken kring barngrupper, miljö, verksamhet och materialanvänding osv är ganska lika (inspirerat av reggio Emilia på Sagan), men Sagan har bara 4 avdelningar och allt som allt är de 12st personal. Känns litet och "intimt" för mig!
Platsen innebär för mig avdelningsansvarig (jag vill inte vara något annat faktiskt! trivs bra med ansvar!) på en av småbarnsavdelningarna, samt att jag i så fall även skulle ingå i en ledningsgrupp om 4 förskollärare plus rektor.

Nästa vecka vet vi säkert hur det gick.

HÅLLA TUMME!

På torsdag skall jag och Viggo till nästa äventyr... Dagmamman. Får se hur det går?! Säkert grejhöjta men man vet inte...
*TUMMEN*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar