För att verka avspänd och tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då vis. Källa: Nalle Puh



1 juni 2010

sommarlov

Hej...


Hoppsan...


Glömmer visst bort den här bloggen mer och mer... Undrar om det är någon som läser i alla fall? Jag tycker ju att det är ganska roligt att skriva och lägga upp bilder här och så, men det är ju bara roligt om intresse finns...

Oh well, det har varit en rolig solig tid här i Kulan ett tag, och tid för bloggande har inte riktigt funnits. Nu så ligger von Vild (alltså, kan ungen bli mer vild och busig? Han är så rolig!) och sover och jag passar på att låna lilla grisens dator. Japp. Ni såg rätt. Lilla Grisen (min syster) är här på besök från Oslo! Så mysigt och kul! Hon är inte riktigt klok hon heller, så jag skrattar och skrattar hela dagarna. Träningsvärk i magen idag, efter knasbolls-kväll igår. Ni vet; en sån där kväll när man är övertrött och allt bara blir tok-roligt. Tillslut så skrattar man åt sitt eget töntiga skratt och tårarna sprutar och man eventuellt kissar lite (nejdå)... Ni vet! Eller är det bara jag som får sådana anfall? Hur som helst så är det hemskt roligt att hon är här; min favorit Gris!

Innan hon kom så var lilla mamman här med sin Nisse och motorsågen. Vi röjde upp en del på framsidan av tomten, och tog bort en massa träd och så. Jag var ju virrig som vanligt och tog inte en bild, men mor min tog en del. Så när hon skickar dem till mig så skall jag lägga upp dem här så får ni se. Fint som snus blev det, och det känns så skönt och "ljusa upp" lite ute i trädgården. Nu syns Kulan nere från vägen och det är ju världens finaste hus, så det vill man ju visa upp!

Just nu är jag helt inne i planeringstagen för VIGGOS FEST! Ska bli så (ursäkta uttrycket) jävla mysigt och kul! Vi har valt att inte döpa Viggo eftersom varken jag eller pappa-Mats är kristna eller medlemmar i svenska kyrkan. Däremot vill vi ju inte missunna vår son att få ha en namngivnings-välkommen-till-världen-underbara-unge-fest! Så nu är det finslipning av detaljer kring denna väldiga händelse sedan kan ni börja rota i postlådan efter inbjudan till KALAS-KULAN ni som känner oss. Oj oj, vad det ska bli roligt att få visa upp det finaste, roligaste och sötaste vi gjort, och få fira honom med Er! Mer info kring detta kommer...

Eftersom jag sitter vid lillasysterGris dator kan jag inte lägga upp dagens (veckans)
bild på vildingen men ni fick ju se den utsökta bilden på oss två (Gris och jag) i unga år med svart hår. yes.



Skriv gärna i kommentarer (nedan) vad ni tycker om tiddeli-pom. Ska jag fortsätta knattra in nyheter från Kulan, eller är det dags att stänga bloggen? Finns läs-intresse?

5 kommentarer:

  1. De e klart att vi läser - o njuter! Fortsätt att roa o oroa oss så vi får lite krydda i tillvaron! Vi ses på torsdag på studentfest!! Pussar i massor / mamsi

    SvaraRadera
  2. Ja du får ju INTE sluta skriva... Hur i hela helvetet skall jag annars uppdatera mig om hur min favvobus mår om dagarna när det blir så långt mellan telefongångerna??

    FORTSÄTT SKRIV :)

    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Men Belle fortsätt skriv för tusan!!! Jag kollar så fort uppdatering finns!
    kramis

    SvaraRadera
  4. Där ser du ;-) / mamsi

    SvaraRadera
  5. jag säger bara ..Äntligen!!! Har kollat bloggen varje dag sedan 9 maj men inget där! Janet har också kollat o farfar med. Jag vet varför det inte funnits tid nu men vi vill ha mycke o ofta. Kram farmor

    SvaraRadera